Jak vybrat vlek za auto

Jak vybrat vlek za auto

Přemýšlíte, že byste si koupili přívěsný vozík, ale nevíte, jak se na trhu zorientovat?

Na první pohled si člověk řekne, co může být složitého na nákupu vleku za auto. Existuje ale vícero druhů a jak už to tak bývá, každá mince má dvě strany, tudíž i každý vlek skýtá své výhody a nevýhody.
První věc, nad kterou byste se měli zamyslet, je primární využití přívěsného vozíku. Teprve od toho se výběr může ubírat. Vleky se totiž liší nejen svými celkovými rozměry, ale použitými materiály, počtem a provedení náprav či kol atp. Plechové vozíky bývají o poznání lehčí než překližkové, nicméně jejich mechanická odolnost je o poznání nižší.
Přívěsný vozík můžete koupit ve variantě s brzděnými nebo nebrzděnými koly. Brzděný přívěs je podstatně dražší, proto byste měli zvážit jeho využití. Pokud budete vozit často těžký náklad, pak brzděný vlek dává smysl. Počítejte ale i s vyšší údržbou.
Kromě klasických vleků, které všichni dobře známe, se vyrábí i vleky sklopné. Jak už název napovídá, korba lze pomocí heveru nebo hydraulického zvedáku vůči nosné konstrukci nadzvednout, což se může hodit například pro vysypání písku nebo pro pohodlné naložení a složení čtyřkolky či motocyklu.

Podle jakých kritérií vybírat

Jak už jsme v úvodu nastínili, základním kritériem je primární využití vozíku. Pakliže budete pravidelně převážet dlouhé předměty, měli byste vybírat z co možná nejdelších vozíků, které mají kolikrát možnost otevřít čelo a naložit delší náklad, než je samotná ložná plocha vleku. Pokud chcete co nejlevnější a nejuniverzálnější vlek, který využijete sporadicky, sáhněte klidně po plechovém s šířkou ložné plochy minimálně 125 cm. 125 cm bývá nejčastější šíře ložné plochy a je možné na něj bez problému naložit i europaletu. Jestliže vlek využijete častěji, zvolte konstrukci z voděodolné překližky, která je trvanlivější a snese i hrubší zacházení.
Výrobci přívěsný vozíků často nabízí i doplňkovou výbavu. Mezi vysoce užitečné doplňky patří nejrůznější úchyty, například zádlaby v podlaze, ale i sklopné čelo, reling (zvýšené postranice s ohrádkou), opěrné kolečko pro snazší manipulaci, opěrné nohy pro vykládání materiálu, gumová krytka žehličky, která chrání karoserii auta proti poškození apod. Někteří výrobci nabízí i rezervní kolo, které vám na delších cestách může vytrhnout trn z paty.